26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

אירופה יורה לעצמה בראש

נתניהו בארה"ב, מדוע השבוע סביבת אמסלם הייתה בטוחה בניצחונו, דנון מארח את סגני העיר מרמת גן, רווח ונימרודי,  פרשת ברץ – רובי נגד ביבי ועוד.

פגישת נתניהו אובמה

השבוע החל בכך שנתניהו נפגש עם אובמה. מתנגדי נתניהו חיכו לרגליים של אובמה על השולחן, זאת לאחר שנה שלמה שנתניהו וממשלתו לא נכנעו למדיניות של ממשל אובמה.
זה החל בצוק איתן כאשר ניסו לגרום שהמתווכים להפסקת אש יהיה קטר וטורקיה סיסי, נשיא מצרים. 
זה המשיך כאשר גורמים המקורבים לממשל ניסו להפעיל את הV15 כדי להפיל את נתניהו.
בין לבין היה נאום נתניהו בקונגרס על העסקה עם אירן.
זה המשיך כאשר ממשל אובמה יצא כנגד האמירות של נתניהו הערבים שבאים להצביע באוטובוסים של השמאל, רק הממשל הצבוע של אובמה שכח שהמקורבים שלו עומדים מאחורי המהלך של הניסיון להביא יותר ערבים לקלפי כדי לעשות מהפך.
כזכור נתניהו ניצח והוא והואשם בגזענות.
בהמשך נתניהו נאבק בהסכם עם אירן, נתניהו ניהל מאבק קשה מול ממשל אובמה בארץ ובעולם, להקות העורבים קטלו אותו ויתר על כן הסבירו, כי נתניהו מפסיד חבילת הטבות. גם בימים שלפני הנסיעה הסבירו שנתניהו לא יתקבל בברכה בארה"ב.
אך נתניהו הצליח בביקור וחזר עם חבילת סיוע בהיקף של 50  מיליארד דולר למדינת ישראל.


בחירות ליו"ר מרכז הליכוד.

 

עמית סגל צייץ בערב שבת כי השרה מירי רגב עומדת להודיע שהיא לא מתכוננת להתמודד על התפקיד.
אני מאשר כי זאת האמת. כבר לפני כעשרה ימים מירי בשיחה איתי אמרה, כי היא לא מתכוונת להתמודד על התפקיד, אני אמרתי לה בנחרצות שהיא  צריכה להתמודד שהיא לוקחת בהליכה , אך מירי אמרה לי כי היא כבר החליטה ובקשה שאמתין בפרסום כי היא רוצה להודיע בסמוך להחלטת ועדת הבחירות. 
יציאה של מירי רגב משנה את פני המשחק כך דודו אמסלם הופך לשחקן הראשי מול צחי הנגבי וסגן השר ירון מזוז.
וכן דורון אטיאס וסיני קהת.
אין ספק כי דודו אמסלם מקבל חיזוק משמעותי בהתמודדות הזאת כאשר רבים מתומכי מירי ילכו איתו .
נשאר לראות האם בעקבות יציאת מירי רגב יופיעו שחקנים חדשים, אחד השמות החזקים הוא השר זאב אלקין והערכות שיש סיכוי רב שאלקין יודיע על התמודדות על התפקיד.
עוד שם שהחל לרוץ בסוף השבוע השר גלעד ארדן, ארדן זוכר כיצד נתניהו לא ספר אותו בעת הקמת הממשלה ובסביבתו אומרים אם היה יו"ר מרכז לא היה עובר את הוויאדלרוזה.
במידה ואלקין וארדן לא יתמודדו נראה כי דודו אמסלם הוא המועמד המוביל.

—————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

תקדים בפרשת ברץ – רובי נלחם נגד ביבי בליכוד,

אם חושבים על העובדה שד"ר רן ברץ נרדף בשל בדיחות שסיפר כאדם פרטי בפייסבוק, אי אפשר שלא להזדעזע מהמקרתיזם שהשמאל עורך לימין.
ביבי יודע וצריך לדעת שהלוחמים הגדולים של המחנה הלאומי נמצאים ברשת,  איתם הוא נפגש ערב הבחירות, הם נלחמו על עמדתו בפרשת המופתי, בקיצור, הם היתרון היחסי שלו מול תקשורת עוינת.

ברור שהתקשורת מחפשת עוד מהלך של נתניהו בכדי להכשיל אותו ואם היא תצליח היא תקבל מוטיבציה בהמשך הדרך.

יותר מזה, הצלחתם בפרשת ברץ תפגע בחופש הביטוי של אנשי המחנה הלאומי ברשתות מה שיפגע בנתניהו בסופו של דבר.

יש הרבה דמיון בין רדיפת ברץ באקדמיה ועכשיו לבין הרדיפה אחר משפחת נתניהו, מבן ציון ז"ל ועד ימינו.

זהו המבחן של נתניהו בקרב פעילים רבים במחנה הלאומי ובליכוד.

אבל יש כאן מבחן נוסף: האם רובי ינצח את ביבי בליכוד?
וצריך לזכור, רובי זה גדעון סער .


השגריר שלנו באו"ם,
לפני מספר שבועות החל דני דנון את תפקידו כשגריר באו"ם, אך מתברר כי הוא במערב וליבו במזרח.  משה רווח, מ"מ ראש העיר ויו"ר סיעת הליכוד  וסגנית ראש העיר, אביבית מאור נמרודי, פגשו את שגרירנו באו"ם במשכנו, במסגרת שהותם בניו יורק בכנס. 
דני דנון גדל ברמת גן ועדיין מעודכן בנעשה בה.
השגריר סקר בפניהם את פעילותו הנמרצת באו"ם ואת האתגרים הניצבים בפניו בעת הזו.
השניים איחלו לדני ולצוות המייצג את ישראל באו"ם הצלחה.


בוגי יעלון,

 

אין ספק כי יעלון, שהפך להיות שק החבטות של השטרנים ושאריות הפייגלינים, גנב המנדטים ליברמן ובנט  תוקפים אותו ללא הרף, הם מזנבים בו מימין. מנגד החל יעלון לנהל שיחות עם חברי מרכז ופעילים מרכזיים, אתמול פגשתי חברים שיצאו משיחה איתו והתרשמתי, ללא ספק הפגישות האלה מוצלחות מבחינתו, אתה רואה כיצד השיחות השפיעו על אלה שנפגשו איתו. יעלון מתכונן להגביר את ההסברה על התהליכים לחברי הליכוד.


אירופה יורה לעצמה בראש,

 

אירופה קיבלה תשובה מה BDS, זה לא מפתיע שבשבוע שאירופה נכנעת לאיסלאם הרדיקלי אנו עדים להתקפה טרור רצחנית בפריז כאשר כמאה וחמישים נרצחים בהתקפות משולבות.
אין הבדל בין דעאש, חמס, אבו מאזן, וה BDS.
צריך לזכור, יש בצרפת ממשלת שמאל המתנהגת ברפיסות מול האיסלאם הרדיקלי כאשר צרפת מצטרפת השבוע לחרם על מוצרים מיהודה ושומרון. באותו שבוע הם מקבלים תשובה מוחצת שהבעיה היא לא מדינת ישראל, זה לא הכיבוש, זה לא 2 מדינות, זאת שוב התקפה על עוד מדינה דמוקרטית. הבעיה היא שבאירופה וארה"ב עוד לא ירד האסימון שהאיסלאם הראדיקלי משתמש בדמוקרטיה כדי להטיל את הפחד לרחובות, כך אין להם בעיה לשחוט אנשים לעיני המצלמות, עכשיו אנו עדים לגל טרור הפוגע בפריז.


ניר ברקת נלחם נגד כל העולם,

 

ניר ברקת מנהל מאבק נגד ממשלת נתניהו מאז הקמתה. כזכור היה סיכום שניר יכהן במקביל לתפקיד ראש העיר כשר לענייני ירושלים, אך כאשר התברר כי המהלך לא יצא לפועל הפנה ניר את קני המלחמה כנגד ממשלת נתניהו, זה החל בהתקפות על נתניהו, והמשיך השבוע בהתקפות על שר הביטחון, ועל שר האוצר כחלון, עכשיו מתפרסם שברקת ביקש פגישה עם נתניהו, האם ניר ברקת חוזר בתשובה או מנסה לעשות עוד סיבוב?


החוק נורבגי בליכוד,

 

בסמוך לחקיקת החוק הנורבגי שר הרווחה חיים כץ אמר ביותר ממקום אחד שהוא הולך לישם את החוק הנורבגי , אמיר אוחנה רואה כיצד בסיעות אחרות בקואליציה החוק מתקיים ורק בליכוד זה לא קורה, ח"כ הסביר לליכודניק כי חיים רצה להכניס את השכל, ומכיוון שנכנסה אינו רואה עצמו מחויב להיות השר שמקיים את החוק הנורבגי.

אמיר אוחנה אמר השבוע כי הוא מאמין באמונה שלמה שהוא עוד יהייה חבר כנסת בקדנציה הזאת.


מחוז ירושלים

 

ללא ספק זהו המחוז הכי מעניין כרגע בליכוד תמהיל המתמודדים הוא כה מורכב שקשה לראות מי ינצח, גבאי יאיר שהוכיח כי נתן פייט לדודי אמסלם אומנם במתפקדים, אליו מצטרפים משה איפרגן, קטי שיטרית , איתן כהן, מוטי אוחנה, אלי כהן, נפתלי נאור, אריאל מורלי, יוסי חביב.

מקורב לקטי אמר לליכודניק קודם כל קטי לא החליטה שהיא מתמודדת במרכז, מבחינתה היא חזקה במתפקדים כמו במרכז, אחד השיקולים הוא כלכלי, במרכז היא תצטרך להשקיע פחות.

איתן כהן זכה לפרסום רב השבוע אך אין ספק כי הניסיונות שלו למנות חברים מוסיפים לו הרבה נקודות בתוך המרכז.

מוטי אוחנה דמות מאוד מיוחדת במרכז, הוא נץ בחליפת נוצות יונה, מוטי הוא הליכודניק הטבעי, כגודל הנאמנות לראש התנועה גודל הביקורת על הנהגת הליכוד, בשיחות איתו אמר תמיד, כי במתפקדים אין לי סיכוי בירושלים בגלל תמהיל המתפקדים המשיחיים, אך במרכז הכל משתנה, מוטי מאוד מוכר ומוערך, מוטי החל בתקופה של החודשים האחרונים במפגשים אישיים עם חברי מרכז המטרה שלו להגיע לאלף פגישות עד הבחירות.

משה איפרגן עדיין לא הגיע להחלטה ולהערכתו הבחירות יהיו בסיבוב הרוב בקרב המתפקדים.

אריאל מורלי שכבר התמודד בעבר אומנם לא קיבל תוצאה טובה אבל עכשיו אחרי שהצליח להוביל לניצחון בצעירי הליכוד נראה בשל להתמודדות לכנסת .

נפתלי נאור אין ספק כי הוא הולך להפתיע בתוצאה, נפתלי עובד כבר מאז הבחירות על הבחירות המקדימות מתברר כי וותיקי הליכוד זוכרים לו את היחוס המשפחתי ורק זה נותן לו בסיס כוח משמעותי, לכן תזכרו את השם.

גבאי יאיר כבר הוכיח כי הוא יודע לתת פייט והערכות שהרבה מהמתנחלים יתמכו בו מול כל מועמד אחר.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אובמה סכנה או תקווה-יומן פוליטי-אריק זיו

אריק זיו ויזר

חיים חדשים בליכוד

אריק זיו ויזר

יש להם ארץ אחרת !

אריק זיו ויזר

לשלי יצא הציפי

אריק זיו ויזר

התפספס לו

אריק זיו ויזר

נתניהו חייב ללמוד להטיב עם העם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן