20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

איינאו מסומן לכנסת מטעם קהילת עולי אתיופיה

קבלו את איינאו פרדה סנבטו שגדל בנוער הליכוד ופעיל לשעבר במטה נגד ההתנתקות ,עוזר בכיר במטה הבחירות בליכוד 99. שמו עולה לאחרונה כמועמד אפשרי לכנסת מטעם הליכוד בכנסת ה-19.

יש לו ניסיון רב בפעילות ציבורית והוא עיתונאי מוערך. ייסד וניהל תחנת רדיו פיראטית בשפה אמהרית בשם "קול יהודי" , יזם וייסד את השדולה לשילוב עולי אתיופיה בכנסת ה 16- שבראשה עמדו אז,על פי בקשתו אלעד ארדן וגילה גמליאל .

 

הוא נולד בכפר וינערב שבמחוז גונדר, בהיותו קטין לקח חלק כרועה צאן במשק המשפחה . מספרים עליו שאינו יודע מה זה ילדות, הוא בגיל קטן עסוק בדברים גדולים. בהיותו בן 4 התייתם מאביו פרדה סנבטו ז"ל . הסבתא שלו ט'גבה דג'ן ז"ל אם אמו ,היא שגידלה אותויחד עם דודו מולה מששה ז"ל. אחריות ומנהיגות הינם דבר חדש בשבילו .הוא עלה לישראל במסגרת מבצע "שלמה" 1991. המשפחה נקלטה במרכז הקליטה מאולתר שהוקם בבסיס צבאי בסמיכות לכפר הילדים בכרמיאל . הוא התחנך באורט מגדים .

 

כבר 16 שנים עוסק בעבודה עיתונאית שדרכה פורץ  חסמים חברתיים בפניי העולים ובכלל החברה הישראלית. בשנים האחרונות חשף כמה פרשיות שגרמו לזעזוע ציבורי. זיוף תעודות דיין ורב ע"י מורים מהגזר החרדי לקבל תארים אקדמאים, אחות בכירה טבלה את ידו של תינוק במים רותחים במבשרת ציון, תקיפה מינית והתעללות בתלמידים עולים בכיתות א' ע"י כיתות ו' ילדי הצברים, בעקבות החשיפה הוקמה ועדת ציבורית שבדקה את העניין ובסוף המליצה לסגור את בית הספר. מנכ"לית משרד החינוך דאזי שלומית עמיחי ,אימצה את המלצה וסגרה את בית הספר.

סנבטו נשוי ואב לשנים ילדים, הוא בעל השכלה רחבה ,גר בראשל"צ ולטענת מספר אנשים כנראה יהיה חלק בלתי נפרד מהנוף המנהיגות של תנועת הליכוד בכנסת הבאה. במסגרת השדולה, הכיר היטב את חברי הליכוד שהיו חברים בשדולה. היום רובם שרים בממשלת ישראל.

 

הוא יצר תקדימים רבים בנושא חינוך, קליטה והעלייה ודת. סנבטו ניאבק לבדו כנגד המועצה הדתית והרבנות הראשית בראשל"צ שסירבו לפתוח תיקי נישואין ליהודי אתיופיה .ואולם, העקשנות שלו הביאה את המועצה להיכנע. והוא ואשתו היו הזוג הראשון שפתח תיק נישואין והנפיקו להם תעודת נישואין בשנת 2002 עם חתימה של הרב הראשי יוסף עזרן.

 

הוא כותב מאמרים באתרי חדשות וגם בעיתונות הדפוס .הוא היה כתב בעיתון הארץ שלוש שנים וחצי, כתב בעיתון מקור ראשון , כתב בעיתון זמן מעריב השפלה והמרכז, כתב בירחון "כותרת".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יובל שטייניץ: "ומה קורה אצל שמעון פרס?"

אריק זיו ויזר

יוזמת השנה : הסברה צעירה בליכוד

אריק זיו

כהן על מינוי כחלון: "האיש הנכון בזמן הנכון"

אלי חזן

פייגלין יוצא לדרך חדשה

אריק זיו ויזר

כבר 65 שנה ואנחנו מושיטים יד לשלום.

אריק זיו ויזר

פרצופה של הסיעה

אלי חזן
דילוג לתוכן